Gyakori kérdések

  • Több pályázatot is beadhat a lakóközösség?
    • Egy lakóközösség akármennyi pályázatot beadhat a Társasházi Pályázatra, azonban egy projekt csak egyszer adható be. Egy lakóközösség tehát több kategóriában is indulhat, akár több projekttel is, ezeket a terveket azonban külön-külön pályázati adatlappal szükséges beküldeni.
  • Csak OTP Bank bankszámlaszerződéssel rendelkező házak nevezhetnek?
    • A pályázaton az a társasház és lakásszövetkezet vehet részt, amely a pályázat benyújtásának időpontjában rendelkezik az OTP Banknál bankszámlaszerződéssel. A nyeremény feltétele, hogy a pályázaton induló társasház/lakásszövetkezet rendelkezzen OTP bankszámlaszerződéssel, azonban az OTP Bank számlanyitási akciójával – amelynek keretében a számlanyitó részére hat havi számlavezetési havidíjat enged el a pénzintézet – a június 30-ig OTP Bank bankszámlát nyitó társasházak és lakóközösségek is részesülhetnek vissza nem térítendő támogatásban.
  • Milyen anyagokat kell feltölteni a pályázat keretében?
    • A pályázathoz először is ki kell tölteni az online adatlapot, emellett minimum három fotót szükséges mellékelni a pályázathoz. Van lehetőség továbbá látványtervek, tervrajzok mellékelésére is.
  • Miért érdemes kitölteni a pályázati adatlapon a Facebook-os közönségszavazásról szóló pontokat?
    • A pályázati adatlap VII. pontjában a pályázó megadhatja azt a rövid, szöveges ajánlót, amellyel – ha a pályázat a Facebook-os közönségszavazásra felterjeszti a zsűri – a pályázat megjelenik majd a közönségszavazásban, és szavazásra bíztathatja a többi felhasználót.
  • Kell a közös képviselő jóváhagyása a pályázat benyújtásához?
    • A pályázatot a társasház/lakásszövetkezet törvényes képviselője, megbízottja nyújthatja be, ennek értelmében minden pályázathoz szükséges a közös képviselő hozzájárulása, az eredményhirdetést megelőzően a szervezők ennek meglétét ellenőrzik.
  • Hogyan adhatok be pályázatot?
    • Pályázat beküldéséhez csupán a “Jelentkezés a pályázatra menüpont” alatt található kérdőívet kell kitöltenie hiánytalanul, illetve három fotót csatolni az oldal alján. Fontos, hogy az adatlapot hiánytalanul töltse ki, a rendszer azonban minden formai hiányosságot hibaüzenettel jelez. A sikeres pályázatfeltöltésről automatikus üzenetet fog kapni, tehát ha nem kap ilyen üzenetet, érdemes figyelmesen megismételni a feltöltést.
  • Mekkora költségvetéssel adhatok be pályázatot?
    • A pályázatok költségvetése el kell érje a legalacsonyabb összegű nyeremény (500 000 Ft) mértékét. A pályázaton fix összegű díjakat osztanak ki: pontosan másfél-, egy- és félmillió forinthoz juthatnak a nyertesek. A beadott pályázatok költségvetésének felső korlátja nincsen.
  • Milyen feltételeknek kell megfelelnie a pályázatomnak?
    • A pályázaton minden hazai társasház és lakásszövetkezet beadhatja támogatási kérelmét. A pályázaton kizárólag OTP Bank bankszámlaszerződéssel rendelkező társasház vagy lakásszövetkezet részesülhet vissza nem térítendő támogatásban, azonban a lakóközösség a pályázat ideje alatt, június 30-ig, fél éves számlavezetési havidíj elengedése mellett nyithat új számlát is az OTP Banknál, ezek a lakóközösségek is részesülhetnek így díjazásban. A pályázónak vállalnia kell, hogy 2017. december 8-ig elvégzi a pályázatban foglalt munkálatokat. A pályázat költségvetése el kell érje a legkisebb nyeremény (500 000 forint) összegét.
  • Milyen projektekkel lehet pályázni?
    • A Társasházi Pályázaton a lakóközösségek nem előre meghatározott, hanem saját igényeik alapján kialakított pályázati célokra adhatják be támogatási kérelmeiket. A társasházak és lakásszövetkezetek a pályázati kiírásban ismertetett három kategóriában – Ezermester, Biztonság, Közösségépítés – adhatják be projektterveiket. A kiírásban szereplő példák nem teljes körűek, tehát ezektől eltérő témájú, de a kategória megnevezéséhez illeszkedő projektek is támogathatóak, így a kategóriák gyakorlatilag a társasházi beruházások teljes spektrumát igyekeznek lefedni.
  • Ki segít az adminisztrációban, ha nyertünk a pályázaton?
    • A pályázat nyerteseivel az OTP Bank társasházi szakértői veszik fel a kapcsolatot, akik minden további adminisztrációs témában támogatják a pályázat nyerteseit.
  • Hogyan történik a nyertesek kiválasztása?
    • A pályázat nyerteseit az OTP Bank, a Házfórum és a THT szaklap szakértői zsűrije választja ki, illetve a zsűri jelöli ki azt a 9 pályázatot, amely részt vehet a Facebook-os közönségszavazáson.
  • Miként történik a közönségdíjas pályázat kiválasztása?
    • A zsűri jelöli ki azt a 9 pályázatot – kategóriánként hármat-hármat –, amely részt vehet a Facebookos közönségszavazáson. A közönségszavazás ideje alatt a felhasználók az egyes pályázatokra nyomott Like-okkal szavaznak (egy Like egy szavazat). A határidő leteltekor a legtöbb Like-kal rendelkező pályázat nyeri a közönségdíjat.