A mi feladatunk, hogy könnyen átláthatóvá tegyük a pénzügyi megoldásokat a társasházak számára – interjú Balázsné Papp Teréziával, az OTP Business társasházi szakértőjével

balazsne-papp-terezia_hazforum„Egyre kevesebb az uniós és állami vissza nem térítendő támogatás a társasházi felújításokra, ezért fontos, hogy a társasházak tudatosan intézzék pénzügyeiket. A mi feladatunk pedig, hogy tájékoztatással és a részletek megvilágításával segítsük őket egy-egy banki megoldással kapcsolatban” – mondta Balázsné Papp Terézia, az OTP Business Északkelet-magyarországi Régióban illetékes társasházi szakértője.   

Mióta dolgozik az OTP Banknál, illetve foglalkozik társasházi pénzügyekkel?
Balázsné Papp Terézia:
2007 augusztusa óta, vagyis már 10 éve foglalkozom társasházi pénzügyekkel. Korábban pedig a Lakástakarék szolgáltatás területén dolgoztam, amely szintén meghatározó eleme a társasházi pénzügyeknek. Egyébként én magam is társasházban élek, de a saját lakóközösségem ügyeiben igyekszem inkább független maradni, és nem szakértőként részt venni a közös ügyek intézésében. Ezzel együtt természetesen nagyon jól esik, hogy megkeresnek az újdonságokkal kapcsolatban, és adnak a véleményemre.

Van is kedvenc története az elmúlt 10 évből az eddigi ügyféltapasztalataiból?

BPT: Több olyan társasházam van, akik ’98 óta minden egyes lejárat után személyesen hozzám jönnek be megújítani a Lakástakarékpénztári megtakarításukat, illetve tanácsot kérnek a felhasználással kapcsolatban. Ez számomra a bizalmat és a hozzáértésem megbecsülését bizonyítja, ami sok év gondos ügyfélkapcsolatát jelenti. Akadt olyan is például, hogy a három évvel ezelőtti Társasházi Pályázat egyik nyertes háza meghívott a pályázaton felújított kertben tartott kerti partira, de az is gyakori, hogy jókívánságokat kapok karácsonykor és újévkor, amik szintén nagyon jól esnek. Ami számomra a legnagyobb dolog az ilyen alkalmakkor, hogy sikerült a termékeinkkel és tanácsainkkal tízegynéhány vagy akár több száz ember életkörülményeit jobbá, szebbé, modernebbé tennünk.

Jellemzően a közös képviselők keresik meg Önt kérdéseikkel, vagy a tulajdonosok részéről is erős az érdeklődés?
BPT:
A közös képviselőkkel nyáron ritkábban, tavasszal viszont sokkal intenzívebben dolgozunk együtt. Azért is, mert jellemzően utóbbi a különféle felújítások tervezésének és a közgyűlések levezetésének időszaka, ekkor mindig felpörögnek a dolgok. Időnként a lakóközösségek lakógyűléseire is eljárok a meghívások alapján, hogy az egyes beruházásokhoz tanácsot adjak, ilyenkor pedig a tulajdonosokkal is többet tudok beszélgetni. Legtöbbször az egyes beruházásokhoz, felújításokhoz kapcsolódó finanszírozási lehetőségekről, hitelekről kérnek információkat, illetve alkalmam nyílik elmagyarázni az egyes banki kondíciókat, kormányrendeleteket.

Ha már a pénzügyi tudatosságot említi, mennyire ismerik és igénylik Ön szerint a társasházak a most rendelkezésükre álló finanszírozási formákat?

BPT: Amikor kiderült, hogy nem lesz az Otthon Melege program – legalábbis a társasházak felújításaihoz –, és hogy a korábbinál kevesebb vissza nem térítendő támogatás, pályázat áll majd rendelkezésükre a korszerűsítésekhez, egyre nagyobb lett az igény a banki megoldások iránt. Ezért fontosnak tartom hangsúlyozni az ügyfelek számára, hogy ismerjék fel az öngondoskodás jelentőségét. Azok az idők, hogy a lakóközösségek mindent támogatásból oldjanak meg, sajnos már elmúltak. Egyre inkább tudatosítani kell, hogy nincs elég támogatás, és ezt a lakóközösségnek is fel kell ismernie. Viszont vannak az MFB Pontoknál pályázható nulla százalékos kamatozású hitelek, amelyek óriási lehetőséget jelentenek számukra. Az OTP Bank november végéig országosan 163 MFB Pontot nyit meg, tehát mi is tudjuk őket segíteni ezeknek a hiteleknek a lehívásában. Ehhez kell egy ügyes közös képviselő, aki erre rávezeti a lakóközösséget.

Az MFB Pontok ugye speciális, 0 százalékos hitelt kínálnak. De tapasztalata szerint hogyan viszonyulnak a lakóközösségek az egyéb hiteltermékekhez?

BPT: Alapvetően az a tapasztalatom, hogy a hitelektől van egyfajta általános elzárkózás. Bár a fiatalabbak és középkorúak nyitottabbak ezekre a megoldásokra, a 60 év felettiek továbbra is bizalmatlanok. Ők fokozottan igénylik a részletesebb magyarázatokat, és hogy megmutassuk, hogy a hitel nem ördögtől való dolog, ha megtaláljuk a társasháznak megfelelő terméket és kondíciókat. Ezek miatt tartom nagyon fontosnak, hogy mindenki számára érthetően tudjam elmagyarázni, hogy milyen feltételekkel lehet nem hogy problémás, hanem kifejezetten kedvező hitelekhez jutni.

Miért érdemes Ön szerint az OTP Bank termékeit választani?

BPT: Egyrészt, mert teljes körű szolgáltatást nyújtunk, vagyis a bankszámlavezetéstől kezdve a hitelezésig mindenben számíthatnak ránk az ügyfelek. Másrészt a szolgáltatásaink elektronikusan is elérhetőek, így kényelmesen, akár otthonról is intézhetőek a banki ügyek. Emellett kiemelném még a személyre szabott tanácsadást is, ugyanis a munkánk során sokféle korosztály fordul hozzánk tanácsért, nekünk pedig mindenki számára érthetően kell bemutatni az egyes termékeket. Végezetül az idei Társasházi Pályázatról kérdeznénk, hogyan látja az idei pályázatot az eredményhirdetés után?

BPT: Minden évben nagy öröm részt venni ezen az eseményen, és hallani a közös képviselőktől, hogy milyen öröm nekik, hogy a kapott támogatással megvalósíthatják a régóta halogatott felújításokat. Nekem persze személy szerint az általam kezelt Északkelet-magyarországi Régióból jövő nyertes projekt a legkedvesebb. A szerencsi házban az omlásveszélyessé vált lodzsák, erkélyek és előtető rendbe tételét fogják elvégezni. A kollégákkal, a támogatás mellett, ebben is minden segítséget megadunk nekik.

otp_business_logo_cm-01